1791 – numărul la care poți suna oricând, gratuit, dacă micuțul tău nu se simte bine

PEDITEL 1791 – este un call center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim de urgență, non–stop, până la prezentarea copilului pentru un consult medical. Așadar, până a pleca la camera de gardă, cereți și sfatul celor de la Peditel. La capătul firului se află 13 medici cu competențe în pediatrie.

Durata unei consilieri telefonice este de maximum 10 minute. Pentru mai multe sfaturi despre prevenție și mijloace terapeutice indicate de către medici în diferite afecțiuni, poți consulta platforma online de educație și informare medicală www.peditel.ro la secțiunea Sfaturi medicale pediatrice.

Numărul scurt 1791 – accesibil din mai toate rețelele – NU este un număr cu suprataxă. Apelarea acestui număr se face la costul agreat de fiecare furnizor de servicii telecom cu abonatul său, prin contractul semnat. Pentru apelarea de pe cartelele PrePay aveți nevoie de credit, nu de minute în ofertă.

Serviciul Peditel 1791 este un proiect implementat la nivel național de Fundația Părinți din România, cu sprijinul financiar al Fundației Vodafone România, prin programul „Connecting for Good”.

Sfaturile acordate prin telefon de medicul de gardă sunt de intervenție rapidă, Serviciul Peditel reușind în acest fel să rezolve telefonic cazurile care nu necesită prezentare la medic și, în consecință, să preia din presiunea exercitată pe Unitățile de Primiri Urgențe.

Cele mai multe dintre apelurile efectuate în ultimul an, 33%, au fost făcute de părinți din județul Cluj, urmate de un procent de 30% venite din București. Cele mai frecvente probleme medicale care au necesitat sfatul medicului au fost stările febrile (33%), vărsăturile (13%), diareea (10%) și răcelile (10%).

Durata medie a unei convorbiri la Peditel a fost de 8 minute și 30 de secunde, iar soluțiile oferite au fost în principal sfaturi medicale aplicabile acasă (76%). Pentru 18% dintre solicitări, apelanții au primit recomandarea de a face un consult la medicul de familie sau la un medic specialist în maximum 48 ore de la primirea apelului. Alte 6% dintre cazuri au fost redirecționate în maximum două ore către Unitățile de Primiri Urgențe și doar pentru 0,49% dintre solicitări, respectiv 136 de cazuri, a fost necesară apelarea numărului unic 112 și solicitarea unei ambulanțe cu medic.
Fundația Părinți din România a fost înființată în anul 2005 ca un grup de inițiativă al părinților din Cluj, coagulați în jurul site-ului www.parinticlujeni.ro, cu scopul de a informa și a reprezenta clujenii cu copii, viitorii parinți, precum și pe toți cei interesați de problemele copiilor din județ. Din 2009, grupul de părinți clujeni s-a transformat în Fundația Părinți Clujeni, care în 2012 a devenit Fundația Părinți din România. Misiunea fundației este de a coagula si a cataliza interesele tuturor părinților din România, interese legate de o viață mai bună pentru copiii și familiile lor. Astfel, fundația reprezintă aceste interese și ține cont de specificul zonal al manifestării lor și al soluțiilor propuse. De asemenea, Fundația Părinți din România promovează valorile care duc la o viață mai bună pentru familiile și copiii din România: responsabilitate, comunicare, implicare personală, muncă, bucuria de a trăi și respect față de oamenii de lângă noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *