Conțin mai multă vitamina C decât portocalele

A început anotimpul rece, iar pentru a ne proteja împotriva răcelilor și a gripei avem nevoie de mai multă vitamina C. Portocalele, și în general citricele, sunt recunoscute pentru cantitatea mare de vitamina C pe care o conțin (aproximativ 70 mg la 100 g). Dar există fructe și legume care conțin o cantitate mai mare.

Vitamina C este un antioxidant solubil în apă care are multe proprietăți pentru menținerea sănătății, printre care se numără și repararea și regenerarea țesuturilor. De asemenea, mai multe studii au demonstrat că poate neutraliza efectele negative cauzate de nitriții din mâncarea procesată. Deficitul de vitamina C poate duce la o boală rară, dar periculoasă: scorbut.

Iată o listă a alimentelor mai bogate în vitamina C decât portocalele.

Ardeiul gras galben

Ardeii grași galbeni sunt săraci în calori și foarte bogați în vitamina C și alți antioxidanți. Culoarea lor galbenă vorbește de la sine despre beneficiile pe care le poate aduce această legumă, dar și despre nutrienții care se găsesc în coajă. Ardeii grași galbeni conțin cam 341 mg de vitamina C la 100 de grame. Și ardeii roșii ori verzi conțin vitamina C (190 mg , respectiv 120 mg la 100 de grame), dar nu la fel de mult precum cei galbeni.

Kale

100 de grame de kale conțin 80,4 mg de vitamina C. Kale conține multe minerale și vitamine necesare pentru o sănătate bună. STudiile au descoperit că o dietă formată din combinația kale-linte a îmbunătățit sursprinzător de mult numărul nutrienților prebiotici din intestin. Prebioticele dezvoltă creșterea bacteriilor bune care ajută tractul digestiv.  Kale nu este agreată de prea mulți consumatori, din cauza gustului său amărui. Nutriționiștii recomandă mai multe moduri de preparare prin care kale poate fi plăcută. Unul dintre cele mai populare moduri este să faceți chipsuri de kale sau să-l blenduiți într-un smoothie.

Mango

Fructele de magngo se numără printre cele mai consumate în întreaga lume, și asta dintr-un motiv foarte bun. 100 de grame de mango conțin 123, 3 mg de vitamina C. De asemenea, mango este o sursă excelentă de antioxidanți pentru sănătatea ochilor și a pielii. Există studii care au demonstrat rolul important al acestui fruct în prevenirea cancerului de prostată.

Kiwi

Un kiwi mic conține 90 mg de vitamina C. Vrei să arunci coaja? Dieteticienii spun că coaja acestui fruct conține cea mai mare parte din cantitatea acestei vitamine. De asemenea, este o sursă bună de fibre. Dar ai grijă să speli fructul bine. Kiwi mai are proprietăți  și în scăderea hipertensiunii și a prevenirii catarectei. Pentru că are și o mare cantitate de serotoninp, kiwi este bun și pentru somn. Kiwi conține și ult potasiu și cupru.

Căpșuni

O cană de căpșuni conșine 84,7 mg de vitamina C. Este un fruct care are grijă și de sănătatea inimii. Sunt o excelentă sursă de mangan care menține nivelul zahărului din sânge. Căpșunile se numără printre fructele care trebuie foarte bine spălate, pentru că se numără printre cele care stropite cu cele mai multe pesticide.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *