Cum îți poți „hrăni“ imunitatea

Este foarte important ce pui în farfurie mai ales pe timpul iernii, pentru a avea o imunitate de fier. Nu uita de usturoi, portocale, spanac și ghimbir, aliații tăi în lupta cu cu virusurile.

Citrice și ardei gras roșu pentru vitamina C

Citricele și ardeiul roșu conșin mari cantități de vitamina C. Aceasta poate diminua simptomele răcelii cu până la 23%, potrivit unor studii recente. Și pentru asta nu ar fi nevoie decât de maximum 8 grame. Vitamina C este responsabilă de creșterea producției de celule albe în sânge, care luptă împotriva infecțiilor. Ea ajută și la menținerea unui ten sănătos.

În afară de citrice, vitamina C mai poți găsi în papaya, dovleac, roșii, broccoli, varză de Bruxelles. Ardeii grași conțin și vitamina C, dar și betacaroten.

Usturoiul face minuni

De ce este atât de indicat usturoiul în cazul răcelilor? Pentru că el conține alicină, un compus care luptă împotriva infecțiilor. Cerctătorii britanici au dat unui numărde 146 de oameni extract de usturoi, 12 săptămâni. Cei care au luat usturoi erau cu 30% mai puțin predispuși să răcească decât ceilalți. Alte studii arată că persoanele care consumă mai mult de șase căței de usturoi pe săptămână au un risc cu 50% mai mic de a se îmbolnăvi de cancer de stomac.

Ghimbirul ține gripa la distanță

Această rădăcină conține uleiuri aromatice (care previn gripa) și răceala. Ghimbirul ameriorează durerea, tusea și febra. Poate acțion și ca sedativ ușor, astfel că te vei simți mai confortabil și vei avea un somn odihnitor. Se pune o linguriță de ghimbir răzuit într-o can de ceai fierbinte și bea de 2-3 ori pe zi. Studii recente artăcă ghimbirul ajută la tratarea durerilor cronice șiare proprietăți de scădere a colesterolului.

Broccoli și spanac  și o sănătate de fier

Broccoli este încăcat cu un arsenal de vitamine și minerale. Conșine cantități mari de vitamine A, C și E, dar și antioxidanți, care ne feresc de infecții. Secretul pentru a-i păstra intacte toate proprietățile nutritive este de a-l găti cât mai puțin posibil. Spanacul este bogat în fier și vitamina C, dar conține și mulți antioxidanți precum betacarotnul, care măresc capacitaea sistemului imunitar de a lupta cu infecțiile.

Nici iaurtul nu trebuie uitat

Mai multe studii au demonstrat că un iaurt consumat zilnic elimină până șa 25% posibilitatea de a ăci. Bacteria care este răspunzătoare de acest beneficiu este Lactobacillus reuteri, care blocheazăînmulțirea virusurilor care neinvadează organismul atunci când ne îmbolnăvim. Nu toate iaurturile conțin această bacterie, așa că ar fi bine să verifici etichetele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *