Dr. Lavinia Melania Bratu: 2 zile din săptămână hrănește-te altfel!

Sunt adepta postului intermitent. Am scris mai multe articole despre acest ritm nutrițional și-l practic de ani de zile. Unul dintre cele mai citite articole de pe blogul meu – Lavinia Melania Bratu – din ultima perioadă este ”Intermittent fasting” și sunt bucuroasă să văd deschiderea și dorința de înțelegere în această direcție.

Poate că nu neapărat practicarea acestui ritm nutrițional se potrivește oricui, poate că nici măcar o cură de detoxifierea nu are nevoie organismul, în general. Însă, fiecare dintre noi are nevoie de puțină decongestionare și scăderea a proceselor inflamatorii din corp, cu siguranță.

Iată ce-ți propun: încearcă ca două zile din săptămână să consumi mult mai puțină hrană decât o faci în restul zilelor. Ieși din tipar și pornește altfel ziua. Un tonic mai bun decât lămâia este greu să găsești! Startează metabolismul, reglează presiunea sanguină, crește capacitatea imunologică a corpului, activează procesele cognitive, susține reglarea ph-ului intern optim. Sunt excelente valențele unui suc de lămâie proaspăt obținut prin stoarcerea unei lămâi. Poate fi băut cu apă, dimineața la trezire, fiind optim un consum de 300-600ml apă. Fiecare alege cantitatea care să fie în acord cu starea sa, știind că o cantitate mai mare este în avantaj mereu.

Alege-ți două zile pe săptămână ca fiind ziua tonicului cu lămâie, recomandabil fiind să fie întotdeauna aceleași zile din săptămână. Alege zilele în care bei tonicul de dimineața și repeți procedeul încă 1-2 / zi. Folosește tonicul de lămâie, așa cum am spus, sucul de la o lămâie generoasă într-o cantitate variabilă de apă, fiecare după gustul său.

Ce ar fi bine să mai consumi în această zi?

Îți recomand multe lichide: fresh, smoothy, ceaiuri de plante medicinale. Poate încerci o combinație de mentă cu salvie, sau un mușețel cu păducel, sunt ultimele mele descoperiri, le ador! Ar fi bine ca ziua această să aibe mâncare cât mai puțin procesată, poate reușești să consumi alimentele după această schemă:

  • la trezire – apă cu lămâie, o cantitate cât mai mare de apă (300-600ml);
  • micul dejun – 1-3 fructe și nuci, migdale, caju – atât cât poți cuprinde într-o palmă;
  • gustare – cafea neagră sau ceai din plante medicinale;
  • prânzul – salată mare de crudități, poate cu un orez brun, pregătit cât mai simplu, poate cu puțin turmeric;
  • gustarea de după-masă – tonic cu lâmâie; dacă chiar simți nevoia de a mai mânca ceva, amintește-ți să te bucuri de ziua în care nu ai nevoie de mai mult!
  • cina – simplă, poate fi doar dintr-un fruct, însă unul super bun: fie alegi ananas, rodie, mango. Sau, poți curăța grapefruit, servit frumos pe o farfurie, este un răsfăț pentru starea de bine și sănătate.

Ce ai de câștigat acceptând această provocare?

  • un somn mai bun;
  • un ten mai luminos;
  • un abdomen mai plat;
  • o stimă de sine crescută, pentru că ai reușit o mare schimbare în viața ta!

Bucură-te de viață, simplu și cumpătat. Mâncarea are gust și starea de bine are rețetele ei.  Aceasta este una dintre ele!

Să descoperim împreună prevenția bolilor și starea de sănătate să ne însoțească mereu! Aceasta a fost propunerea mea pentru acest episod. Nu uitați să mă citiți în fiecare zi de luni pe revista de Sănătate 7Aprilie.ro! Merită!

dr. Lavinia Melania Bratu

Articole precedente:

Dr. Lavinia Melania Bratu: Primăvara te provoacă la activitate fizică!
Lavinia Melania Bratu: Du-te la piață! 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Îți place broccoli – alimentul medicament?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Stresat și dependent de mâncare?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Ești liber când alegi sau ”când nu te poți abține”?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Ceva verde în fiecare zi!
Dr. Lavinia Melania Bratu: Tu ai toate răspunsurile! Fie pornești singur, fie ceri ajutorul cuiva. 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Alege tu mâncarea și nu te lăsa păcălit 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Morcovi pentru frumusețea și sănătatea ta 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Nutraceuticele – Mâncarea cu rol de medicament 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Morcovi pentru frumusețea și sănătatea ta 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Nutraceuticele – Mâncarea cu rol de medicament

Dr. Lavinia Bratu: Te provoc să ai grijă de tine!
Dr. Lavinia Melania Bratu: Boala pornește din mintea noastră 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Anul acesta vrei să te simți mai bine și să arăți mai bine?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Pulbere de orz verde – suplimentul meu preferat 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Ce ai de pus la punct în viața ta ?

Dr. Lavinia Melania Bratu: 7 pași de urmat, atunci când spui „nu mai pot”

Dr. Lavinia Melania Bratu: Cum să ne clădim un sistem imunitar puternic?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Ce ar trebui să mâncăm în această perioadă?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Atenție la nevoia de dulce!

Dr. Lavinia Melania Bratu: Acceptă provocarea „Intermittent fasting (postul intermintent)!

Dr. Lavinia Melania Bratu: Mâncarea este cel mai bun prieten al tău

Dr. Lavinia Melania Bratu: 5 motive pentru care ai putea să alergi și tu

Dr. Lavinia Melania Bratu: Când ți-ai făcut ultima dată o deparazitare de viermi intestinali?

Dr. Lavinia Melania Bratu: De câte ori ești stresat(ă), amintește-ți de nevoia corpului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *