Dr. Lavinia Melania Bratu: Acceptă provocarea „Intermittent fasting (postul intermintent)!

Dacă te străduiești să pierzi din greutate și toate dietele încercate nu au dat roade, cu acest nou mod de viață poți reuși. Încearcă o varianta de post intermitent! Cu siguranță vei aduce schimbare în viața ta și poate astfel va fi mai ușor să instalezi permanent noul ritm de viață. ”Cura de slăbire” ar trebui să ne rămână un stil de viață, într-un procent de 80%, cu mici excepții, din când în când. Menținerea înseamnă transformarea curei de slăbire într-un stil de viață. La fel se întâmplă și cu postul intermitent… În plus, poate cel mai tare argument pentru care această practică este de urmat: întârzie procesul de îmbătrânire și participă intens la profilaxia tuturor bolilor. Regimul de viață lung și sănătos!

”Intermittent Fasting” este în fapt un program alimentar care constă în alternarea perioadelor de post cu intervale în care consumi suficiente calorii, cât pentru o zi întreagă. De pilda, poți să nu mănânci timp de 16 ore, dar să consumi o cantitate suficientă în cele 8 ore rămase. De asemenea, poți ține post timp de 20 de ore si poți mânca în cele 4 ore rămase. În literatura de specialitate există 4 modele populare si eficiente de post intermitent:

  1. The Warrior Diet: 20/4 – Dietă scrisă de Ori Hofmekler – 20/4 – constă într-un interval de post de 20 de ore. În acest interval de timp poți să consumi cantități foarte mici de fructe, legume, iaurt sau ceai, iar în fereastră de 4 ore consumi toate caloriile necesare organismului.
  2. Eat Stop Eat – Postul lung – dietă de post pe un interval de 24 ore, în fiecare săptămână. În restul zilelor din săptămână trebuie luate mese regulate. Avantajul este că acest model de Intermittent Fasting, conceput de Brad Pilon, nu impune restricții de ordin alimentar. Este cea mai eficientă cale prin care poți pierde în greutate fără să calculezi numărul de calorii pe care le mănânci.
  3. Lean Gains – Postul scurt – modelul 16/8, creat de Martin Berkhan, implică un interval de 16 ore de post și o fereastră de 8 ore, în care poți consuma toate caloriile necesare organismului. Este preferată multora dintre noi, adepți ai dietei contolate, conștiente. Cei mai mulți pacienți acceptă această provocare mai ușor decât oricare altă formă de dietă sau post intermintent propusă, ca și provocare!
  4. Dieta 5:2 – caracterizată prin post şi abstinență timp de două zile pe săptămână. Metoda stimulează longevitatea şi ajută nu doar la slăbit, ci te și protejează faţă de o serie de maladii grave, precum diabet, cancer şi Alzheimer, potrivit unui nou studiu, citat de dailymail.co.uk. Creată de nutriţionistul Michael Mosley, această dietă constă în reducerea aportului caloric, la doar 500 de calorii pentru femei şi 600 de calorii pentru bărbaţi, timp de două zile neconsecutive, în fiecare săptămână. În celelalte cinci zile nu există constrângeri alimentare, iar adepţii acestui tip de regim alimentar mănâncă în mod normal. Noul studiu arată că beneficiile pentru sănătate ale dietei 5:2 se menţin şi atunci când adepţii ei respectă principiul „postului şi înfometării” într-o zi şi mănâncă peste medie în ziua următoare. Totuşi, beneficiile acestei diete se menţin doar dacă oamenii nu îşi sporesc aportul zilnic de antioxidanţi – care se găsesc în concentraţii mari în „super-alimente” şi suplimente de vitamina E.

Putem defini postul intermintent ca o startegie nutrițională prin care sunt eliminate una sau mai multe mese, zilnic sau săptămânal, cu scopul de a accelera metabolizarea grăsimilor, reducerea procentului de grăsime corporală și păstrarea masei musculare. Dieta – pentru mine ”dietă” înseamnă  hrana de peste zi! – nu prespune alegerea anumitor tipuri de alimente, scăderea cantității sau a numărului de calorii, ea vine doar cu modificarea orelor la care servești masa. Mai poate fi denumită și ca o strategie de organizarea a meselor de peste zi. Repausul alimentar va ajuta organismul să se adapteze, de la arderea carbohidraților la arderea de grăsimi. Poate dura câteva săptămâni până te vei adapta la noul regim de viață: a mânca numai într-un interval de câteva ore, iar aceast aport nutrițional ar fi bine să se facă treptat.

dr. Lavinia Melania BratuSunt un declarat adept al postului intermitent și-l practic de ani de zile. Vă scriu și din experiența mea de viață… În ziua de luni consum doar apă, ceai, suc proaspăt și bulion. În ziua de vineri beau doar apă, indiferent unde merg, ce fac și câte tentații am pe masă! La început nu mi-a fost ușor, cu două zile din 7 fără mâncare! A fost greu, provocator… Aveam mereu în gând că, atunci când reușesc ceva în corp, voi face asta mult mai ușor și la nivel mental și emoțional. Și, da, exact așe e! Dar, pentru toate acestea ai nevoie de start și de experineță! Iată-mă acum, după luni de zile de intermittent fasting, bucuroasă a-ți împărtăși cel mai tare ritm de dietă și viață, dacă ești canalizat pe obiective, disciplină personală, cunoaștere și dezvoltare. Parte din experineța mea cu postul intermitent și sunt bucuroasă să pot împărtăși asta aici, cu tine!

Fiți responsabili și căutați a vă cunoaște și a înțelege ce vă este de trebuință, spre sănătate și stare de bine!

Să descoperim împreună prevenția bolilor și starea de sănătate să ne însoțească mereu! Aceasta a fost propunerea mea pentru acest episod. Nu uitați să mă citiți în fiecare zi de luni pe revista de Sănătate 7Aprilie.ro! Merită!

dr. Lavinia Melania Bratu

Articole precedente:

Dr. Lavinia Melania Bratu: Mâncarea este cel mai bun prieten al tău

Dr. Lavinia Melania Bratu: 5 motive pentru care ai putea să alergi și tu

Dr. Lavinia Melania Bratu: Când ți-ai făcut ultima dată o deparazitare de viermi intestinali?

Dr. Lavinia Melania Bratu: De câte ori ești stresat(ă), amintește-ți de nevoia corpului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *