Dr. Lavinia Melania Bratu: Atenție la nevoia de dulce!

Prea mult zahăr în dieta zilnică, poate aduce mari prejudicii stării de sănătate, cum ar fi: creșterea în greutate, diabet, boli de inimă, probleme cu rinichii, afte, afecțiuni ale  vederii, degenerescențe neuronale etc. Problemele tot mai mari raportate în ultima vreme cu privire la efectul pe care îl are zahărul rafinat asupra funcționalități creierului este îngrijorător. Dacă astăzi, cauza principală a mortalității este dată de afecțiunile cardiovasculare, la nivel mondial, pe viitor se pare ca aceasta se va schimba. Depresia, tulburările psihice sunt pomenite ca fiind maladia răspândită ca un virus. Și, pentru că hrana creierului este formată doar din glucide/carbohidrați, ar fi bine să alegem cât mai atent la cum hrănim acest organ “pupitru de comandă”, ești de acord cred!

Sursa de zahăr ar fi bine să fie naturală: fructe, fructe uscate, cereale integrale, miere. Produsele ce conțin zahăr rafinat ar fi bine să fie consumate cu măsură, în cantități mici și sa nu facă parte din dieta zilnică.

dr. Lavinia Melania BratuCe facem cu nevoia de ciocolata?”, parcă aud întrebarea la amatorii de dulce! E simplu. În primul rând  consumăm mai puțină și doar cea care e plăcută și creierului tău. Da, el iubește ciocolata, însă o iubește pe cea cu un conținut mare de cacao. Aceasta este o alegere, în detrimentul celei cu lapte și cu un exagerat conținut de zahăr. Alege ciocolată amăruie și fă schimbarea, spre pătrarea unui stări bine, pentru sănătatea psihismului tău, cât mai mult timp. Ar fi bine să treci repede la conștientizarea acțiunilor și cu voință ascuțită să  faci ordine în dietă. Mai bine acum, decât mai târziu…

Cum te vei simți când vei renunța la zahăr?

Oribil de însatisfăcut!”, acesta este răspunsul celor mai mulți chestionați; mai oboist, cu un nivel energetic scăzut; lipsit de dorința de a face ceva; lipsit și secat de orice motivație. Va trebui să treacă cel puțin o săptămână până când nivelul de zahăr din sânge să ajungă la un alt nivel de stare, cu un aport redus de zahăr, într-un flux constant și ponderat. Atenție mare la tipul de dietă, să fie una echilibrată, poate cu semințe și fructe dimineața, ciorbă/supă cremă și legume la prânz, proteină și frunze verzi la cină.

Ce suplimente pot ajuta?

Suplimentele cu crom ajută activitatea insulinei, îmbunătățesc starea de spirit și scad puternic apetitul pentru dulce.

Richard Wurtman, profesor de științe cognitive la Massachusetts Institute of Technology din Cambridge, consideră că unii oameni își doresc carbohidrați nu din cauza lipsei de voință, ci din cauza unui dezechilibru al serotonina. Această teorie este susținută de dovezi, persoanele obeze și oameni care tânjesc după carbohidrați, de multe ori au un nivel mai mic de serotonină decât oamenii care prefera gustări bogate în proteine. Nivelurile extra-low ale serotoninei dau o stare de anxietate, iritabilitate și poftă de dulce. Acestea determină nevoia de dulce, zahărul îngerat provoacă o eliberare de insulină, și insulină poartă triptofanul în sânge și creier, acesta fiind convertit (atunci când este posibil) în serotonină, dând o stare de bine. Acest proces este prezentat ca și explicație a felului cum dulcele ne dă stare de bine, însă acest cerc vicios nu este o soluție pe termenul lung, organismul nemaifiind capabil să-și producă singur starea de bine – serotonina – datorită bulversărilor date de înșelarea gustului și nevoia de dulce nepotolită. Bibliografie: Patrickholford

Alege conștient și controlează nevoia de dulce, o faci pentru sănătatea creierului tău, poate de peste 10 ani!

Să descoperim împreună prevenția bolilor și starea de sănătate să ne însoțească mereu! Aceasta a fost propunerea mea pentru acest episod. Nu uitați să mă citiți în fiecare zi de luni pe revista de Sănătate 7Aprilie.ro! Merită!

dr. Lavinia Melania Bratu

Articole precedente:

Dr. Lavinia Melania Bratu: Acceptă provocarea „Intermittent fasting (postul intermintent)!

Dr. Lavinia Melania Bratu: Mâncarea este cel mai bun prieten al tău

Dr. Lavinia Melania Bratu: 5 motive pentru care ai putea să alergi și tu

Dr. Lavinia Melania Bratu: Când ți-ai făcut ultima dată o deparazitare de viermi intestinali?

Dr. Lavinia Melania Bratu: De câte ori ești stresat(ă), amintește-ți de nevoia corpului

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *