Dr. Lavinia Melania Bratu: De câte ori ești stresat(ă), amintește-ți de nevoia corpului

Mănânci când ești stresat(ă)? Ar fi bine să înțelegi de ce mănânci când ești stresat(ă) și să previ acele momente în care poți devora o cutie de înghețată, o ciocolată întreagă, poate chiar și o cutie de biscuiți sau vreo pungă de chipsuri. De multe ori credem că satisfăcându-ne aceste plăceri imediate, vom domoli starea de anxietate sau emoțiile pe care nu le gestionăm în anumite momente. Întradevăr, starea de anxietate și stresul sunt responsabile pentru aceste gustări ce pot avea un aport caloric chiar și dublu față de o masă principală!

De ce se întâmplă toate acestea, oare? Cum ai putea preveni escapade deloc bine venite, atât pentru talia ta subțire – sigur îți dorești o astfel de talie, având în vedere că senzația de suplețe este una adorabilă!- , cât și pentru sănătate. Stresul și chimia declanșată de acesta face ca două minerale esențiale să se piardă cu repeziciune. Aceste minerale, care sunt responsabile atât pentru pofta de dulce, cât și pentru sărat sunt bine cunoscute: CALCIU și MAGNEZIU.

De fiecare dată când te stresezi, amintește-ți că pierzi mari cantități din aceste minerale esențiale, iar suplimentarea lor în momentele de criză înseamnă gestionarea stresului la nivel fizic și funcțional. Mai apoi, poți să vezi și de emoții și restabilirea echilibrului în starea ta.

În momentul în care organismul este pus într-o situație stresantă, va secreta cortizol în fluxul sanguin, ceea ce va crește amețitor apetitul și mărește depozitele de grăsime de pe abdomen. Acest steroid produs în situațiile de stres pare să fie vinovat de țesutul adipos de pe burtă, atât de prezent în ultimul timp și la femei. 

Odată cu aceste informații vei știi de aici înainte câ, atunci când vrei să te năpustești asupra unor gustări nesănătoase, asta nu înseamnă că ești ”sensibil mental” sau ”doborât de soartă”. Ce simți este firesc datorită unor carențe de minerale. Ai face bine ca de acum înainte, de fiecare dată când urmează o perioada stresantă sau simți că ești plin de cortizol, să ai la îndemână un supliment organic cu magneziu și calciu, vor fi de mare folos. 

Dacă mă întrebi pe mine ce consum când sunt stresată, am să-ți dezvălui din secretele mele: nu plec niciunde fără o cutiuță cu nuci și migdale. Sunt pline de nutrienți, Ca, Mg, grăsimi sănătoase. Oriunde aș fi, dacă mă lovește o foame sau vreo poftă de dulce, am la mine întotdeauna ”cutiuța salvatoare”. O doză de miere este și ea prezentă, în nici un caz la vreo nevoie de dulce nu vreau să cad în vreo capcană. Am mierea pe care o savurez și beau o cantitate mare de apă, întotdeauna.

dr. Lavinia Melania BratuPrimăvara și toamna suplimentez dieta cu magneziu organic, asta fac și în pragul oricărei perioade care urmează a mă solicita intens. Previn cu atenție și nu vreau să neglijez aceste aspecte, extrem de importante în timp pentru sănătate. La fel te îndemn și pe tine, fii prevăzător!

 

De câte ori ești stresat(ă), amintește-ți de nevoia corpului de calciu și magneziu și o cantitate mare de apă!

 

Să descoperim împreună prevenția bolilor și starea de sănătate să ne însoțească mereu! Aceasta a fost propunerea mea pentru primul episod. Nu uitați să mă citiți în fiecare zi de luni pe revista de Sănătate 7Aprilie.ro! Merită!

dr. Lavinia Melania Bratu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *