Lavinia Melania Bratu: Ce servim la cină?

În primul rând, atunci când vorbim despre cină, ar fi bine să ne gândim la ora potrivită pentru a servi masa de seară. Indiferent de bioritmul tău, ar fi bine să fii gata cu cina până la ora 19! Am și un argument solid ce susține această afirmație: cel mai simplu și mai rapid mod de a te îmbolnăvi și a te îmbătrâni este să mănânci înainte de culcare. Ar fi bine să-ți amintești asta și de astăzi înainte să nu mai mănânci nimic după ora 19.

Ce servim la cină?

Întotdeauna PROTEINE și LEGUME și evităm consumul de carbohidrați la cină.Iată, am aici 10 variante de cină, să-ți fie de folos și bună inspirație!

  1. Legume la cuptor (broccoli, conopidă,  dovlecel, zucchini, țelină, morcov) cu pește alb și lămâie.
  2. Legume la cuptor (sau legume fierte) cu carne de pui ecologic la grătar. Și la prima și la cea de a doua opțiune poți face și un sos de pătrunjel, este delicios!
  3. Fructe de mare sau un pește cu brocolii sau spanac.
  4. Curcan cu dovlecel, ardei roșu și ceapă la grătar.
  5. Salată de crudități 450 gr. (rucola, salată verde, Iceberg, castraveți, roșii, dovlecel, morcov ras etc.) + PROTEINĂ – alege una dintre variante:
  6. 35 gr. brânză grasă rasă,
  7. 1 grătar tăiat cubulețe,
  8. somon fume,
  9. 1 conservă ton în suc propriu (de preferat a se consuma 1/3 săptămâni, datorită conținutului mare de metale grele!),
  10. conservă de hering, sardine sau macrou (o alegere mult mai bună decât tonul!),
  11. ½ borcan mazăre fiartă,
  12. 3 linguri fasole roșie fiartă,
  13. 3 linguri năut fiert,
  14. 50 gr Tofu.
  15. Gulii umplute cu orez și ciuperci și un pireu de păstârnac (trebuie să încerci acest pireu, este delicios!).
  16. Ciuperci la grătar cu legume.
  17. Ficat proaspăt la grătar cu legume verzi și usturoi.
  18. Salată de humus cu salată de pătrunjel verde. Humusul se întinde pe pat de legume, ca să evităm consumul de pâine seara (ultima dată am întins humus pe foaie de varză și am făcut alt fel de clătite care, crede-mă, au fost delicioase!).
  19. Mămăligă cu brânză și iaurt (rar, se poate folosi și smântâna de casă).

La cină, merge un ceai cald din plante medicinale sau un pahar de vin. Întotdeauna să fii alături de familie sau de cineva drag, e obligatoriu! Iar, dacă vreodată ai curaj și îndrăznești să sari masa de seară, crede-mă că vei dormi foarte bine și a doua zi te vei simți excelent! Merită încercată și varianta aceasta, este una revelatoare!

Să descoperim împreună prevenția bolilor și starea de sănătate să ne însoțească mereu! Aceasta a fost propunerea mea pentru acest episod. Nu uitați să mă citiți în fiecare zi de luni pe revista de Sănătate 7Aprilie.ro! Merită!

dr. Lavinia Melania Bratu

Articole precedente:

Lavinia Melania Bratu: 7 pași simpli către o stare de sănătate și vitalitate

Dr. Lavinia Melania Bratu: Un obicei care mi-a schimbat viața – Jurnalul personal

Dr. Lavinia Melania Bratu: 2 zile din săptămână hrănește-te altfel!

Dr. Lavinia Melania Bratu: Primăvara te provoacă la activitate fizică! 
Lavinia Melania Bratu: Du-te la piață! 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Îți place broccoli – alimentul medicament?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Stresat și dependent de mâncare?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Ești liber când alegi sau ”când nu te poți abține”?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Ceva verde în fiecare zi!
Dr. Lavinia Melania Bratu: Tu ai toate răspunsurile! Fie pornești singur, fie ceri ajutorul cuiva. 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Alege tu mâncarea și nu te lăsa păcălit 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Morcovi pentru frumusețea și sănătatea ta 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Nutraceuticele – Mâncarea cu rol de medicament 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Morcovi pentru frumusețea și sănătatea ta 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Nutraceuticele – Mâncarea cu rol de medicament

Dr. Lavinia Bratu: Te provoc să ai grijă de tine!
Dr. Lavinia Melania Bratu: Boala pornește din mintea noastră 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Anul acesta vrei să te simți mai bine și să arăți mai bine?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Pulbere de orz verde – suplimentul meu preferat 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Ce ai de pus la punct în viața ta ?

Dr. Lavinia Melania Bratu: 7 pași de urmat, atunci când spui „nu mai pot”

Dr. Lavinia Melania Bratu: Cum să ne clădim un sistem imunitar puternic?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Ce ar trebui să mâncăm în această perioadă?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Atenție la nevoia de dulce!

Dr. Lavinia Melania Bratu: Acceptă provocarea „Intermittent fasting (postul intermintent)!

Dr. Lavinia Melania Bratu: Mâncarea este cel mai bun prieten al tău

Dr. Lavinia Melania Bratu: 5 motive pentru care ai putea să alergi și tu

Dr. Lavinia Melania Bratu: Când ți-ai făcut ultima dată o deparazitare de viermi intestinali?

Dr. Lavinia Melania Bratu: De câte ori ești stresat(ă), amintește-ți de nevoia corpului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *