Secretele ducesei Kate Middleton. Totul despre dieta și exercițiile fizice care o ajută să arate excepțional

Nu mai sunt scandaluri, nu mai sunt infidelități iar prezența publică a tinerilor membri ai familiei regale britanice este desăvârșită. Cu toate acestea, atenția care li se acordă este în continuare uriașă. Figura centrală a regalității este, de la fastuoasa sa nuntă cu record mondial de audiență, ducesa de Cambridge, soția Prințul William, al doilea în ordinea succesiunii la tron.

Presa o adoră iar opinia publică o divinizează poate chiar mai mult decât pe Lady Di, pentru că atitudinea ducesei în vârstă de 35 de ani, născută Catherine Elizabeth Middleton, este până în prezent fără cusur. Zâmbitoare, caldă, umană, mamă a doi copii superbi, pe care îi ridică fără efort vizibil în brațe, Kate reușește să-și păstreze silueta din tinerețe și alura sportivă (are 1,75 și 59 de kilograme) iar publicul se întreabă adesea ce mănâncă și cum își organizează viața de arată atât de bine.

Presa britanică scrie, citând surse din anturajul regal, că ducesa este o persoană extrem de disciplinată din punct de vedere culinar. Preferă alimentele proaspete și în cantități mici celor gata preparate sau industriale. Nu refuză o pungă cu popcorn în timpul unui meci de baschet, pentru a-și umaniza imaginea publică, dar în restul timpului mănâncă natural și echilibrat chiar și în situațiile mai speciale din viața sa.

Înainte de nuntă, pentru a pierde câteva kilograme, viitoarea ducesă ar fi recurs la extrem de populara dietă proteică Dukan. Chiar dacă a fost o situație izolată, decizia lui Kate a fost criticată de presa vremii, nutriționiștii precizând că respectiva dietă nu are nicio bază științifică.

“Agenţia franceză de reglementare a alimentelor, mediului şi muncii a clasat dietă Dukan printre cele 15 regimuri de slăbit cu potenţial risc pentru starea de sănătatea celor care o ţin. Iar Asociaţia Britanică a Dieteticii a catalogat-o drept una dintre cele mai periculoase 5 diete din 2011”, spunea medicul nutriționist Tanya Zuckerbort.

Viitoarea ducesă a reușit însă să dea jos câteva kilograme bune și să arate impecabil în ziua nunții, astfel că totul a fost dat uitării.

Ce a mâncat în timpul sarcinilor

Kate a suferit cumplit de pe urma grețurilor matinale, în ambele sarcini, astfel că a fost nevoită să-și adapteze regimul alimentar la aversiunea cumplită față de multe mâncăruri. Soluția găsită s-a bazat pe alimente ușoare. Avocado, fructe de pădure, fulgi de ovăz, în candități moderate pentru a nu-și spori starea de rău, dar și pentru asigurarea aportului caloric necesar situației în care se afla.

Revista Hello! scrie că, pe când era însărcinată cu prințul George în șapte luni, ducesa ar fi apelat și la preparatele din legume bio ale unui cuplu de indieni, care țineau un magazin cu produse vegetariene lângă casa lui Kate din Berkshire. Carne nu a mâncat mai deloc iar în prezent, deși o face tot mai rar, alege cărnurile bio.

A decis însă să păstreze dieta din sarcină și după naștere, continuând să mănânce, cel puțin o dată pe săptămână, alimente raw. Aceasta a fost completată însă și cu alte alimente adorate de ducesă: pește crud marinat în sos de lămâiie, salate de pepene, gazpacho, goji, tabule și lapte de migdale. Ideea din spatele acestei diete, scrie publicația Woman’s World, ar fi nu doar menținerea siluetei, ci și curățarea și întinerirea tenului, alimentele raw fiind mai bogate în vitamine și substanțe nutritive decât cele gătite.

Ce îi place să mănânce

În afara legumelor și fructelor raw și a altor alimente cu un conținut proteic scăzut, ducesa spune că-i place la nebunie să gătească numeroase preparate de inspirație asiatică pe bază de curry. Adoră mâncarea picantă și condimentată, dar este nevoită să țină cont și de preferințele soțului său, Prințul William, care nu se împacă deloc cu amestecul de condimente.

Un alt obicei al ducesei a fost dezvăluit recent de publicația marieclaire.co.uk: își pune zilnic spirulină în amestecul lichid din fructe și legume pe care îl bea pe stomacul gol. Sucurile conțin frunze de kale, spanac, salată, coriandu și afine.

Spirulina

Spirulina este o microalgă de culoare verde-albăstrie, una dintre cele mai vechi forme de viaţă de pe Pământ, care a ajutat la producerea oxigenului timp de milioane de ani, astfel încât alte forme de viaţă să poată apărea. Caracterizată ca fiind un „superaliment“, spirulina este atât de bogată în nutrienţi încât o dietă bazată pe apă şi pe această algă poate să susţină buna funcţionare a organismului, întărind sistemul imunitar și ajutându-l să lupte împotriva infecțiilor sau alergiilor.

La început, spirulina se găsea în lacurile alcaline calde din Africa şi din America Centrală şi de Sud, fiind consumată, printre alte popoare, de către azteci, care i-au confirmat siguranţa alimentară şi efectele benefice asupra organismului timp de secole. Numele provine de la forma spiralată a algei, fiind specifică lacurilor cu apă dulce, deşi poate să fie întâlnită şi în izvoarele cu apă sărată.

Odată recoltată, este transformată într-o pastă densă, apoi este lăsată se se întărească, după care este pisată, ca în final să fie comercializată sub formă de capsule.

The Plank

Înainte de căsătorie, se spune că ducesa ar fi trecut printr-o perioadă de fanatism în ce privește mișcarea și antrenamentele zilnice. Era atât de disciplinată încât alerga, vâslea, schia, își lucra intens musculatura, fără antrenor personal sau îndrumarea vreunui specialist. Se zice chiar că la multe din sporturi era mai bună decât actualul său partener de viață, cu care a fost coelgă de facultate.

Și acum mai sunt momente când exersează intens, mai ales că la Palatul Kensington dispune de o sală de gimnastică unde poate să facă orice tip ce exercițiu. Kate preferă însă The Plank, un exercițiu dificil care necesită o bună condiție fizică, dar care tonifică toate grupele de mușchi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *