Vitaminele și mineralele care stimulează metabolismul

Metabolismul este procesul prin care organismul transformă mâncarea și nutrienții în energie și pentru a ajuta anumite funcții. Ceea ce mănâncă oamenii, inclusiv vitamine și minerale, influențează metabolismul.
Un metabolism rapid arde caloriile mai repede decât unul leneș, astfel încât persoana respectivă nu se va îngrășa. Metabolismul ne scade în mod natural odată cu înaintarea în vârstă.

Unele vitamine și minerale pot ajuta metabolismul să funcționeze eficient. În timp ce unele suplimente ar putea ajuta, tot alimentele sunt cele mai bune surse de vitamine și minerale.

Există cinci vitamine și minerale care ajută la menținerea și stimularea funcțiilor organismului, inclusiv metabolismul, ceea ce ajută și la menținerea unei greutăți ideale:

Complexul vitaminelor B

Acestea joacă un rol esențial în privința energiei. Vitaminele de tip B includ: B12, biotina, folații, B6, B5, nicina sau B2, tiamina sau B1. Deficitul uneia dintre vitamine poate afecta alte vitamine de tip B, ceea ce dă peste cap metabolismul.

  • B12 este esențială pentru metabolismul proteinelor și al grăsimilor. Pentru a funcșiona cum trebuie are nevoie de B6 și folați
  • B6 ajută la metabolizarea proteinelor
  • tiamina ajută organismul să metabolizeze grăsimile, proteinele și carbohidrații

Abilitatea de a procesa grăsimile și carbohidrații este esențială. Un metabolism sănătos se asigură că organismul folosește acești nutrienți pentru energie și nu pentru a-i depozita ca grăsime.

Oamenii ar trebui să consume alimente care conșin vitamine din complexul B. Alimente care le conțin sunt: carne slabă și fructe de mare, cereale integrale, produse lactate, ouă, unele fructe cum sunt bananele, merele, strugurii și pepenele roșu, nucile și semințele, unele legume precum spanacul, cartofii și dovleacul.

Vitamina B12 se găsește în principal în produsele animale, ceea ce înseamnă că vegetarienii și veganii au nevoie de suplimente de B12.

Vitamina D

Două studii recente au urmărit efectele vitaminei D și greutatea corporală la femeile în vârstă și copii. Ambele au demonstrat că participanții mai grași aveau mai puțină vitamina D în organism, decât cei slabi. Cercetătorii nu știu sigur deocamdată dacă nivelul scăzut de vitamina D contribuie la obezitate sau viceversa. Dieta, nivelul de zahăr din sânge și timpul petrecut în aer liber ar putea să joace toate un rol în greutatea unei persoane.

Cercetarea sugerează că vitamina D poate ajuta controlul nivelului de zahăr din sânge și poate îmbunătăți rezistența la insulină la oamenii cu diabet.

În comparație cu alte vitamine esențiale, oamenii pot primi vitamina D de la lumina soarelui. Expunerea precaută la soare este cel mai rapid mod de aprimi vitamina D.

Printre alimentele care conțin vitamina D se numără: gălbenușurile de ou, pește gras, cum sunt somonul, macroul și sardinele, ulei de ficat de cod, ficat de vacă, lactate, cereale și unele tipuri de ciuperci.

Dacă o persoană este supraponderală, doar suplimentarea cu vitamine s-ar putea să nu aibă efect asupra greutății corporale. Trebuie schimbat și stilul de viață.

Calciu

Mai multe cercetări au demonstrat: calciul poate fi vital pentru un metabolism sănătos și pentru un nivel echilibrat al zahărului în sânge, dar și pentru oase sănătoase.

Unele studii din 2010 sugerează că o cantitate mai mare de calciu în combinație cu vitamina D poate ajuta la scăderea în greutate. Un studiu din 2007 arată că o dietp bogată în calciu poate ajuta la scăderea în greutate a persoanelor cu diabet de tip 2. Dar, este nevoie de o cercetare mai aprofundată pentru a determina dacă este sau nu o strategie eficientă de pierdere în greutate.

Există și suplimente cu calciu, dar există surse de hrană bogate în calciu. Printre acestea se numără: laptele, iaurtul, cerealele, sucul de portocale, legumele cu frunze și verde închis la culoare, semințele și migdalele.

Fier

Organismul are nevoie de fier pentru o dezvoltare sănătoasă și pentru metabolism. Fierul este vital și pentru funcționarea corectă la nivel celular și pentru existența anumitor hormoni.

Fierul este esențial pentru transportarea oxigenului în celulele sângelului. Celulele roșii transportă oxigen la și de la mușchi și țesuturi.

Dacă o persoană are deficit de fier, s-ar putea ca mușchii să nu primească suficient oxigen. Iar aceștia nu pot arde grăsimile pentru a obține energie așa cum ar trebui.

Printre sursele de fier se numără: carnea, fasolea, cerealele, orezul brun, nucile, legumele cu frunze și de culoare verede închis, tofu și boabe de soia.

Deși fierul este vital, excesul de fier este toxic și poate cauza probleme.

Magneziu

Fără magneziu, reacțiile chimice care produc energie în organism nu pot avea loc. ACeastă dependență înseamnă că magneziul este esențial pentru metabolism și producerea de energie. agneziu se găsește într-o serie largă de alimente, cum ar fi: nuci și semințe, leguminoase, spanac, banane, somon și halibut, cereale integrale și cartofi.

sursa: medicalnewstoday.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *