Cum te poate ajuta înotul să slăbești și să devii mai puternic

Când vine vorba de activități care te pot ajuta să slăbești, poate că înotul nu este în topul listei. Alergatul, da. Antrenament de forță, cu siguranță. Dar înotul? Să „spargi“ apa chiar te poate ajuta să scazi în greutate?

Potrivit lui Stacy Caprio, fost antrenor de înot și instructor la Crucea Roșie, te poate ajuta și înotul. „Înotul este una dintre cele mai bune activități pe care le poți face pentru a-ți tonifica și modela întregul corp“, spune ea. Îți folosești brațele și picioarele pentru a pluti, iar mușchii spatelui te proprulsează. În plus, dacă vrei să variezi alte forme de cardio precum mersul sau alergatul, înotul este o bine-venită schimbare.

Cum te poate ajuta înotul să slăbești

Ca toate tipurile de exerciții cardiovasculare, înotul arde calorii și poate ajuta la pierderea în greutate. În comparație cu mersul și alergarea, înaintarea prin apă creează rezistență, obligându-te să-ți folosești mușchii mai mult.

„Înotul îți tonifică partea de sus a corpului, cea de jos și torsul în același timp, oferindu-ți un corp bine lucrat în întregime și o definire a mușchilor, așa cum, de exemplu, alergarea nu-ți poate oferi.“, spune Caprio. De exemplu, stilurile bras și fluture îți lucrează umerii, brațele și pieptul, în timp ce înotul pe spate îți întărește spatele, abdomenul și cvadricepșii.

Și prin definirea mușchilor, arzi mai multe calorii. Doar 30 de minute de înot bras pot arde 367 calorii în timp ce stilul liber de înot arde aproximativ 404 calorii. Compară asta cu cele numai 100 de calorii pierdute în 30 de minute de mers vioi sau 300 de calorii pentru 30 de minute de alergate cu o viteză de 6 kilometri pe oră.

Cercetările arată că femeile de vârstă mijlocie care au înotat timp de 60 de minute de trei ori pe săptămână au pierdut în greutate în mod semnificativ în numai 12 săptămâni. Și-au îmbunătățit, de asemenea, rezistența, flexibilitatea și chiar le-a scăzut și colesterolul.

Te poate ajuta înotul să scapi de grăsimea de pe burtă?

Nu uita, orice activitate care arde calorii te va ajuta să pierzi din grăsimea de pe tot corpul – inclusiv din zona mijlocului. Anumite exerciții de înot vor ținti trunchiul. De fapt, un studiu din 2015, apărut în Journal of Exercise Rehabilitation, a descoperit că femeile care au înotat de trei ori pe săptămână au ars mai multă grăsime din jurul taliei și șoldurilor, în comparație cu cei care au mers în pas vioi de trei ori pe săptămână.

Și un alt mare beneficiu: exercițiile executate în apă au un impact scăzut asupra șoldurilor, genunchilor și picioarelor. „Înotul îți poate oferi cardio și formarea mușchilor fără greutăți și presiune pusă pe corp“, spune Caprio.

Cât trebuie să înoți pentru a slăbi?

Depinde de cât de intens este antrenamentul. Înotul intens timp de o oră poate arde în jur de 800 de calorii. Fă asta de patru ori pe săptămână și poți slăbi până la 5 kilograme într-o lună. Ai nevoie să arzi peste 3 500 de calorii pentru a slăbi un kilogram jumate.

Înotul într-un ritm mediu, timp de jumătate de oră te ajută să arzi cam 250 de calorii. Fă asta de patru ori pe săptămână și într-o lună vei pierde aproape jumătate de kilogram.

Dar fiecare organism este diferit, iar cercetările sugerează că unii oameni slăbesc mai ușor și mai repede decât alții, chiar dacă fac aceleași exerciții și la aceeași intensitate. Totuți, exercițiile, ca și înotul, parte a rutinei tale, te pot ajuta să slăbești sau să-ți menții greutatea. Dacă vrei să pierzi în greutate, ia în calcul și înotul la ritm intens, cam o oră pe zi.

Cum să obții cele mai bune rezultate din antrenamentul de înot

Înotul ca antrenament poate fi ușor intimidant, dacă nu ai mai făcut asta niciodată, dar este ușor să începi. Iată ce ponturi ne oferă specialiștii:

Începe cu stilul bras. Bras și stil liber sunt cele mai ușoare, așa că funcșionează atunci când este vorba de începători, spune fosta campioană națională a SUA Stella Metsovas. Odată ce ai început cu ele, poți experimenta cu altele mai provocatoare cum ar fi stilul fluture sau cel pe spate.

Ia o planșă. Șoldurile strânse pot face lovirea apei mai dificilă sau chiar incofortabilă. Dar poți slăbi și lărgi anvergura prin înotul cu ajutorul unei planșe, spune Metsovas.

Mărește puțin viteza. Intervalele sunt o modalitate grozavă de a mări intensitatea antrenamentului și de a arde mai multe calorii, spune Metsovas. Încearcă să forțezi și să mărești viteza pentru o tură și înoată la ritm mai lent alte două, repetând în același stil.

Verifică respirația. Tehnica de respirație greșită îți poate îngreuna încercarea de a intra în ritm și să te obosească mai repede. „Mulți oameni își vor scoate capul prea sus de fiecare dată când respiră și asta întrerupe ritmul stilului de înotat, cum e brasul de exemplu“, spune Caprio. Încearcă să-ți întorci capul suficient de mult cât să respiri cu gura fără a-ți ridica practic capul afară din apă, recomandă ea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.