Dr. Lavinia Melania Bratu: 5 motive pentru care ai putea să alergi și tu

Toată viața am învățat, am studiat, nu m-am oprit nici o clipă din dorința de  cunoaștere, de a știi tot mai mult. Nu știu de ce fac asta, știu doar că am ajuns în acea stare în care aleg să fac totul cu sens și bucurie, așa cum pot mai bine. În toate aceste activități și în tumultul vieții mele, nu m-am întâlnit cu ceva mai revelator, ca și proces tranformațional rapid și uimitor de eficient, ca atunci când m-am apucat de alergat. Despre aceasta vreau să-ți vorbesc astăzi. Cinci motive pentru care alerg și poate te pot inspira și pe tine. Este despre ce știu și despre ce simt.

 

  1. Dacă alergi începi să câștingi încredere în tine!

De fiecare dată când alerg dimineața, în afară de energia și tonusul fizic dobândit, toată ziua am încredere în deciziile și acțiunile personale. Este o provocare, atât din punct de vedere fizic, cât și mental să faci un lucru în mod constant, în special atunci când nu ai chef. Da, mai ales atunci când nu ai chef! Dezvoltarea unui obicei bun și sănătos duce la creșterea încrederii în tine și obținerea de rezultate ce pot avea un impact important asupra fericirii tale.

 

  1. Starea de bine și excelenta energie cu care te încarci după fiecare antrenament de alergare! Dimineața, la 30 de minute de la trezire încep să alerg. După 30-60-90 de minute în care alerg și mai apoi, după un duș excelent, mă simt plină de energie și super pozitivă. Aceste stări au nevoie să fie trăite pe propria piele…

 

  1. Mindset nou! Ai nevoie de un timp în care mintea să fie pusă un pic pe pauză. Și, nu întotdeauna ai un timp profund de rugăciune sau de meditație pentru golirea minții. Astfel, în timpul alergării mintea se oprește, dând prioritate simțurilor. Aud, văd, miros, simt vântul cum bate și observ toate micile detalii din jurul meu atunci când alerg…

 

  1. Activitatea sportivă te discplinează în toate celelalte arii ale vieții tale! Dacă faci sport, ai grijă de somnul tău, ai grijă de felul în care alegi mâncarea din dieta zilnică. Resposabilitatea este crescută față de preocupările pentru o viață sănătoasă, iar această stare, în timp, este cea mai bună formă de prevenție a bolilor.

 

  1. Sportul te ferește de anxietate și depresie! Deși gradele de anxietate si depresie variază, cei care suferă de oricare dintre aceste afecțiuni ar trebui să ia în considerare activitatea fizică. Când faci mișcare, creierul eliberează substanțe care crează o stare de bine, combat gândurile negative, reduc substanțele chimice din sistemul imunitar ce pot agrava starea de depresie și au un efect calmant, prin creșterea temperaturii corpului. În plus, orice fel de activitate fizică moderată efectuată în mod regulat, ajută corpul să producă endorfine, hormonii bucuriei și a stării de bine. Studiile au demonstrat că, în anumite cazuri, exercițiile fizice pot fi la fel de eficiente precum medicamentele antidepresive, în tratarea unor forme de depresie.

 

Asociația britanică Mental Health Foundation recomandă 30 de minute de activitate fizică moderată zilnic, o activitate care să crească pulsul semnificativ, astfel încât să nu rămâi fără suflare. O activitate care să te facă să transpiri, dar nu în exces. Și, obligatoriu să te bucuri pentru alegerea ta de a te menține într-o formă fizică bună, armonioasă și sănătoasă!

 

dr. Lavinia Melania BratuActivitatea fizică este unul dintre metodele de prevenție  a bolilor, astfel că, fiziologia și starea de bine sunt susținute prin mișcare și flexibilitate, prin activitatea fizică efectuată în mod regulat. Însă, poate cel mai important aspect este cel legat de felul în care activitatea fizică ne influențează creierul si abilitatea de a gândi, a simți și a acționa. Beneficiile psihologice și emoționale dobândite în urma activității fizice sunt pentru mine cel mai mare avantaj al acestei acțiuni persoanle. Mereu le spun pacienților mei că, atunci când fac sport, o fac pentru oxigenarea creierului și armonizarea stărilor interioare. Sportul este pentru minte, mai mult decât este pentru corp!

 

”Minte sănătoasă într-un corp sănătos!” Sportul te face să te concentrezi pe momentul prezent, asupra activității din acel moment – simți mușchii lucrând, aerul ventilând plămânii și inima pompând. Te bucuri de o stare excelentă de sănătate! Motivul pentru care eu alerg este de bucurie că pot! Și, îți scriu aceasta, ca să te inspir și pe tine!

Fiți responsabili și căutați a vă cunoaște și a înțelege ce vă este de trebuință, spre sănătate și stare de bine!

Să descoperim împreună prevenția bolilor și starea de sănătate să ne însoțească mereu! Aceasta a fost propunerea mea pentru acest episod. Nu uitați să mă citiți în fiecare zi de luni pe revista de Sănătate 7Aprilie.ro! Merită!

dr. Lavinia Melania Bratu

Articole precedente:

Dr. Lavinia Melania Bratu: Când ți-ai făcut ultima dată o deparazitare de viermi intestinali?

Dr. Lavinia Melania Bratu: De câte ori ești stresat(ă), amintește-ți de nevoia corpului

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *