Lavinia Melania Bratu: 10 moduri prin care îmbunătățești inteligența emoțională

Te întrebi și tu mereu, așa cum și eu o fac, ce poți face pentru a învăța mai multe despre inteligența emoțională? La școală nu învățăm despre emoții, nici despre felul în care să le gestionăm. Prea puțin suntem educați în societatea de astăzi să comunicăm eficient și să ne conectăm cu adevărat unii cu ceilalți. Din păcate, nici în familie aceste lecții de viață nu sunt riguros urmărite. Și atunci, cu siguranță aceasta rămâne o temă personală de studiu. Neglijarea ei se vede printre noi atunci când reușim mereu să ne ieșim din minți, să fim nervoși, nemulțumiți cu viețile noastre.

Astăzi vreau să-ți spun 10 lucruri simple pe care le poți face pentru o mai bună inteligență emoțională. Evident, este un proces de o viață dar, ar fi bine să pornești de undeva. Iată câteva sugestii:

  1. Citește cartea Inteligența Emoțională, scrisă de Daniel Goleman.
  2. Stabilește-ți unele obiective pe care îți propui să le realizezi; încearcă să-ți stabilești un mic obiectiv zilnic, pe care să-l realizezi.
  3. Folosește umorul în viața de zi cu zi, râsul are capacitatea de a detensiona majoritatea situațiilor în care te afli. Zâmbește, din nou, ție, vieții, celor din jur!
  4. Fă-ți un program de exerciții cardiovasculare. Exercițiile cardio sunt cunoscute ca fiind printre cele mai eficiente metode de a genera emoții pozitive și a descărca endorfine în corp.
  5. Bea apă, hidratarea ajută la îmbunătățirea stării emoționale generale.
  6. Cere ajutorul celor din jur când ai nevoie de el. De obicei, îl vei primi și poți și tu la rândul tău să fii de ajutor.
  7. Există alimente care ajută la crearea unei stări emoționale pozitive, prin substanțe precum serotonina. Printre cele mai cunoscute astfel de alimente sunt bananele, cacao, cerealele integrale, fructele de pădure.
  8. Întinde-te și fă câteva exerciții de stretching. Fă mișcare zilnic, fie că e vorba de o plimbare, alergat, înot, exerciții cardio, antrenament la sală, orice! Caută să faci 20-30 de minute mișcare, în fiecare zi.
  9. Fii răbdător cu tine însuți. Schimbarea și evoluția au nevoie de timp.
  10. Intră în contact cu oameni ce te pot inspira, în viața de zi cu zi sau pe Social Media.

Ce poate fi mai important decât starea noastră de bine emoțional, relațiile autentice cu cei din jur, eficiența și funcționalitatea în ceea ce privește demersurile de adaptare cât mai potrivită situațiilor de viață? Toate acestea sunt consecințele unor capacități emoționale bine dezvoltate, adică o inteligență emoțională dobândită și eficient folosită.

Să descoperim împreună prevenția bolilor și starea de sănătate să ne însoțească mereu! Aceasta a fost propunerea mea pentru acest episod. Nu uitați să mă citiți în fiecare zi de luni pe revista de Sănătate 7Aprilie.ro! Merită!

dr. Lavinia Melania Bratu

Articole precedente:

Lavinia Melania Bratu: Mâncarea este sursa ta de sănătate și energie

Lavinia Melania Bratu: Ce servim la cină?

Lavinia Melania Bratu: 7 pași simpli către o stare de sănătate și vitalitate

Dr. Lavinia Melania Bratu: Un obicei care mi-a schimbat viața – Jurnalul personal

Dr. Lavinia Melania Bratu: 2 zile din săptămână hrănește-te altfel!

Dr. Lavinia Melania Bratu: Primăvara te provoacă la activitate fizică! 
Lavinia Melania Bratu: Du-te la piață! 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Îți place broccoli – alimentul medicament?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Stresat și dependent de mâncare?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Ești liber când alegi sau ”când nu te poți abține”?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Ceva verde în fiecare zi!
Dr. Lavinia Melania Bratu: Tu ai toate răspunsurile! Fie pornești singur, fie ceri ajutorul cuiva. 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Alege tu mâncarea și nu te lăsa păcălit 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Morcovi pentru frumusețea și sănătatea ta 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Nutraceuticele – Mâncarea cu rol de medicament 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Morcovi pentru frumusețea și sănătatea ta 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Nutraceuticele – Mâncarea cu rol de medicament

Dr. Lavinia Bratu: Te provoc să ai grijă de tine!
Dr. Lavinia Melania Bratu: Boala pornește din mintea noastră 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Anul acesta vrei să te simți mai bine și să arăți mai bine?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Pulbere de orz verde – suplimentul meu preferat 
Dr. Lavinia Melania Bratu: Ce ai de pus la punct în viața ta ?

Dr. Lavinia Melania Bratu: 7 pași de urmat, atunci când spui „nu mai pot”

Dr. Lavinia Melania Bratu: Cum să ne clădim un sistem imunitar puternic?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Ce ar trebui să mâncăm în această perioadă?

Dr. Lavinia Melania Bratu: Atenție la nevoia de dulce!

Dr. Lavinia Melania Bratu: Acceptă provocarea „Intermittent fasting (postul intermintent)!

Dr. Lavinia Melania Bratu: Mâncarea este cel mai bun prieten al tău

Dr. Lavinia Melania Bratu: 5 motive pentru care ai putea să alergi și tu

Dr. Lavinia Melania Bratu: Când ți-ai făcut ultima dată o deparazitare de viermi intestinali?

Dr. Lavinia Melania Bratu: De câte ori ești stresat(ă), amintește-ți de nevoia corpului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *