Adesea, în familiile cu părinți ocupați, copiii primesc cadou un animal de companie. Trebuie să ținem seama că animalul, deși îi va acapara o bună parte din timp copilului, nu-i substituie acestuia nevoia de a petrece timp cu părinții.

Decizia de a aduce un animal în casă trebuie luată conștient, după ce am analizat stilul de viață al familiei și disponibilitatea de a ne ocupa de micul companion.

Toți copiii vor un câine sau o pisică încă de la vârste mici, dar ideal ar fi să alegem aducerea unui animal mai ușor de îngrijit (pești, papagal, hamster etc) și să ne decidem la o pisică sau un câine atunci când copilul are 8-9 ani, astfel încât să se poată responsabiliza în îngrijirea animalului.

Totodată, părinții trebuie să le explice copiilor ce presupune prezența unui animal în casă, care sunt obligațiile fiecăruia și ce caracteristici fizice și comportamentale prezintă animalul dorit.

Animalele sunt folosite cu mare succes în terapiile aplicate copiilor bolnavi, cu afecțiuni fizice sau psihice ori cu diferite tulburări de dezvoltare.

Terapia cu animale este aplicată la copiii autiști, la cei cu ADHD sau sindrom Down. S-au înregistrat rezultate bune în tratamentele de recuperare precum și în cazul copiilor cu dizabilități emoționale, care comunică mai ușor cu prietenii lor patrupezi decât cu oamenii.

Prezența animalului crează în primul rând o stare de spirit pozitivă care facilitează vindecarea. Relațiile pozitive cu animalele de companie întăresc stima de sine și încrederea în propria persoană. Îngrijind un animal, copilul învață ce este empatia, încrederea, loialitatea, afecțiunea, învață să comunice non-verbal.

Un copil care învață să aibă grijă de animalul său, să-l trateze cu blândețe și răbdare, are șanse mari să-și trateze semenii la fel. Cercetările în domeniu au arătat că acei copii care provin din familii deținătoare de animale de companie au un grad ridicat de empatie și aptitudini sociale evidente.

Prezența animalului de companie reduce nivelul de stres și depresiile, cu toate consecințele lor nefaste.

Un animal oferă copilului un set de lecții de viață la care poate participa în rol de observator și pe care părinții nu întotdeauna au răbdarea sau priceperea necesară de a i le explica: reproducerea, nașterea, îmbolnăvirea, moartea, curajul etc.

Până miercurea viitoare, nu uitați să aveți grijă de sănătatea voastra fizică și mentală!

Psihoterapeut Lorena Diaconescu

Lorena Diaconescu este psiholog, lucrează în domeniul psihoterapiei dar alocă și foarte mult timp dezvoltării personale cu grupuri de copii și adolescenți. A urmat studiile Facultății de Psihologie a Universității București dar este licențiată și în științe juridice și științe economice. Consideră că instruirea în domenii diverse și formarea continuă sunt elemente importante în evoluția personală a oricărui om.

Articole anterioare:

Psiholog Lorena Diaconescu: Timpul liber – o necesitate

Singurătatea – o realitate tristă a zilelor noastre. Partea a 3-a

Singurătatea – o realitate tristă a zilelor noastre. Partea 2

Singurătatea – o realitate tristă a zilelor noastre. Partea 1

Emoțiile pozitive – adevăratele daruri de Sărbători

Psiholog Lorena Diaconescu: RECONSTRUIREA ÎNCREDERII ÎN CUPLU

Psiholog Lorena Diaconescu: Încrederea în cuplu

Emoții, colecția de toamnă-iarnă

“Sunt stresat(ă)” – o formulă tot mai uzitată

Comportamentul alimentar – factor de influență asupra sănătății fizice și psihice

Psiholog Lorena Diaconescu:Educația pentru sănătate, o necesitate de maximă importanță

Psiholog Lorena Diaconescu: Educația sexuală 2 – Riscurile necunoașterii

Psiholog Lorena Diaconescu: Educația sexuală – un subiect controversat

Psiholog Lorena Diaconescu: Dezvoltare personală pentru copii

Psiholog Lorena Diaconescu: Teatrul pentru copii – un instrument important în educația timpurie

Psiholog Lorena Diaconescu: Comunicarea online și dependența de gadgeturi – Partea II

Psiholog Lorena Diaconescu: Comunicarea online și dependența de gadgeturi – Partea I

Psiholog Lorena Diaconescu: Comunicarea cu adolescentul – misiune imposibilă?

Psiholog Lorena Diaconescu: Prietenie adevărată sau o relație toxică?

Psiholog Lorena Diaconescu: Relații sănătoase

Psiholog Lorena Diaconescu: Tulburările de comportament alimentar la copil și adolescent (Partea 2)

Psiholog Lorena Diaconescu: Tulburările de comportament alimentar la copil și adolescent (Partea 1)

Psiholog Lorena Diaconescu: Atenție! Anorexia poate ucide!

Psihoterapeut Lorena Diaconescu: Cum apare Bulimia și ce trebuie să facem.

Psihoterapeut Lorena Diaconescu despre tulburările de comportament alimentar

Psiholog Lorena Diaconescu: „ Mulți obișnuiesc să spună că au depresie atunci când sunt triști sau nefericiți”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.